lördag 18 januari 2014

Tvillingnål, våffelsöm...

Jag har lärt mig att trä tvillingnål och sy olika sömmar. Våffelsömmen får jag dock inte att se ut som en våffelsöm.
Rävtrosorna blev godkända av min troskritiska tjej. Hon tar på sig sina kläder instängd på sitt rum, sen hittar vi trosor gömda lite här och var. ;) men de här har hon haft på sig hela dagen. 


Nöjd som jag är då, så försöker jag att göra likadana. Men de här satt åt för hårt i ljumsken. Ser ut som jag har fuskat vid utklippningen precis där. 


Sömmarna är inte helt raka.. Jag sydde på en liten markering bak. 


Hittade ett gammalt tyg i lådan och testade göra leggings, i stl 92. De här skänks bort för att värma någon liten. 


Båda mönstren är från tidningen Ottobre. 

Kram

1 kommentar:

  1. Ha, nu har du snart fastnat i trosträsket. Lite kul för min plan är att sy trosor idag så ser jag att du också sytt det. Men ego som jag är så blir det till mig själv. Ett litet tips är att sy trestegssicksack när du syr fast resåren och kanterna. Det spänstar efter bättre än vad tvillingsömmen gör tycker jag. Tyget vågar sig inte heller lika mycket. Det var fint tyg. Skulle mina tjejer gilla.

    SvaraRadera