söndag 22 september 2013

Återbruk-stjärnfilt

Veckans bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning. 
En mjuk stjärnfilt har funnits i vår soffa, men baksidan var sliten. Jag gjorde därför en liten filt som kan få värma någon liten någon annanstans. Baksidan är ett påslakan som det gått hål på. Det är en likadan på gång, sen har jag tänkt att göra kuddfodral till min soffa av resten. 


Mina barn har börjat slita hål på sina tajts, på knäna. Är det någon som har någon idé på vad man kan göra med dem förutom att lappa dem?? 

4 kommentarer:

  1. Mysig filt!
    Av några tajts som min dotter slitit hål på har jag gjort tajts till småkusinerna. Men det förutsätter ju att de ursprungliga är hyfsat stora, tror de jag hade var 110 kanske. Jag lät grensömmen vara kvar och klippte av resten och sydde ihop.
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Fin filt! Sy shorts genom att sätta mudd som avslut.

    SvaraRadera
  3. Jag har också gjort shorts av tights. Man kan ju också klippa rakt av och ta bort biten som är sliten och sy dit en annan bit (runt om då alltså) så kan man passa på att förlänga dom på det sättet också.
    Hänger du med på min flurriga beskrivning. En annan sak man kan göra är att använda tyget till att göra muddar till andra plagg.

    SvaraRadera
  4. Eller leksaker av tyget typ sockdjur. Allt beroende på hur tjocka tights det är.

    SvaraRadera