söndag 21 augusti 2011

Bröllopspresent

Igår var vi på bröllop i Sandseryds kyrka, vädret var toppen... med tanke på att regnet öste ner hela fredagen. Men när det vigda paret kom ut ur kyrkan och ställde sig på trappan till kyrkan tog sig solskenet genom molnen och lyste så fint på dem. Häftigt!










Bröllopsparet hade önskat sig resepresentkort... jag var länge inne på att jag skulle göra ett kort med någon typ av kuvert invändigt... men sen ändrade jag mig och gick och köpte Pringleschips. Burken dekorerade jag och så här blev resultatet:











Pappret är från Panduro, amor vincit omnia... jättefint! Två olika dubbelsidigt mönstrade papper har jag använt. Texten har jag stämplat med Panduros bokstavsstämplar och embossat med silver... syns lite dåligt här. Färgtemat på bröllopet var grönt, så det är därför jag har färgat med grönt kring de vita papprena och har grönt band.














Eftersom de verkar spara ihop pengar till en resa tänkte jag att det kunde passa att göra den här burken som en sparbössa. Här kan det få plats många tior! :)







Baksidan:










Undertill:






Tack Jenny och Anders för en härlig dag med vigsel och bröllopsfest!






Kram!





4 kommentarer:

  1. Den är verkligen jättefin! Så välgjord och genomtänkt. Du är duktig, du! =)

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har gjort.
    Denna present skulle man inte alls tacka nej till så snygg var det och vilken rolig idè.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket minne att ha av en stor dag! Fiffigt att ha som sparbössa - då blir det ju både vackert och nyttigt på samma gång!:)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hej!

    vilken bra idé! Jättefin blev den och så får man ju mumnsa i sig lite chips oxå, inte fel :-)

    och tack för din kommentar hos mig!

    Kram Helena

    SvaraRadera